Július 26-a a Nagy Anya, a kereszténységben Szent Annává vált boldogasszonyi minőség napja.
A tavalyi évben született meg bennem a most közreadandó Szent Anna-szer. Hála érte, hogy akkor sokan tettük együtt, egy időben e rítust!
Ennek az előző esztendőben született szernek a leírását bocsátom most közre, mindannyiunk javára. Éljetek vele, használjátok!
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
A szer-tartás a szer minden elemének tartását, megtartását, őrzését, értékelését is jelenti. A megfelelő öltözet, főleg ha az VISELET, amiben megfelelően viseled magad, amiben kihúzhatod magad, amiben lassan lépsz, s ezzel a jelenbe kerülsz, is hozzátartozik a szerességhez.
Ha tiszteletet adsz, tisztességed van. Ha megbecsülöd azt, amit kölcsönbe kaptál erre az életre, becsületed van. Használd, amit használhatsz, hogy használj a világnak, mert ez a dolgod! Ha van viseleted, vedd fel az ünnepekre! S legyen ünneplőd, melyben szert teszel!
Szent hely az, amit szent tettel, cselekedettel (imával, böjttel, felajánlással, fohászokkal, gyógyítással, varázslással, szent szeretkezéssel) megszentelünk.
Amikor otthon tartunk szert (akár egyedül, akár családi és/vagy baráti körben), a szertüzet egyetlen gyertya vagy mécses is megidézheti. Szép gyertyatartóban több mécsest is égetni. Terítő minden esetben kerüljön az oltárként szolgáló asztalra!
Ha egyedül vagyunk, az oltárunk előtt tehetünk szert. Ha többen vagyunk, csodás élmény kört alkotni, s annak közepébe építeni közösen oltárt az alkalomra.
Ha szabadtéren tudunk összejönni és máglyát gyújtani, akkor a máglya lesz a szertüzünk.
(A szertűz szent tűz. Lángján ételt főzni, sütni, parazsán szalonnát vagy egyebet sütni szeres népeknek nem illő.)
A szertartás elemei: (Balla Ede-Zsolt „Szent Földünk rajza” c. könyvéből)
- Böjt
- Ráhangolódás (a szent helyre, magadra és társaidra, a szertartásra)
- Szent cselekedet – ima (az isteni megidézése, segítségkérés, töltekezés, teremtés).
- A teremtés válaszának megtapasztalása (búcsú nyerése, feldolgozás, megoldások).
- Öröm, boldogság, mulatság (élettel teliség).
A Szent Anna napi (július 26.) rítus menete:
- BÖJT: az ünnep előtt 3 nappal már nem veszünk magunkhoz nehéz, lehúzó és izgató ételt és italt (pl. kávé, hús, édesség). Saját vállalás szerint.
Aki dohányzik és úgy dönt, hogy most szünetet tart, jól teszi.
Böjtöt tartunk szellemileg is oly módon, hogy felesleges hírek, információk és élmények most nem szórnak bennünket szét (pl. tévénézés, hírolvasás, netezés, mozi, stb., stb.) Saját vállalás szerint.
Érzelmi szempontból is tisztán tartjuk magunkat ezen időben különösen. Törekszünk az egyszerűségre: nem csinálunk nagy ügyet semmiből, oldottan, jóindulatúan, szeretettelien igyekszünk részt venni az élet forgatagában. - RÁHANGOLÓDÁS: lelkünket készítjük az alkalomra a három, együttlétünket megelőző nap alatt. Átgondoljuk hogy mi az amibe most belekezdünk, hangolódunk az ünnep tartalmára. Számba vesszük életünket, lelki fejlődésünket, sikereinket, örömeinket, tapasztalatainkat jelenünkig. Eldöntjük, hogy mi az, amit már nem viszünk tovább magunkkal életünk következő szakaszába. Ezeket a dolgokat leírhatjuk egy kis papírra (nem kötelező!), megáldjuk őket, megköszönjük, hogy eddig velünk voltak. A papírkát/papírkákat elégetjük.
Tisztító rítus: a mécsest/mécseseket megkerüljük Holdirányban (az óra járásával ellentétes irány) (háromszor is lehet). (Férfiak Napirányban kerülik meg a szertüzet.) Akinek az oltára olyan, hogy nem tudja megkerülni, GONDOLATBAN teszi meg a körüljárást!!!
Szertűzkerülés közben a minket gátló gondolatokat, érzéseket, múltunk azon dolgait, amelyeket már nem szeretnénk továbbvinni az új életszakaszunkba, gondolatban beledobjuk a tűzbe, hogy ott elégve semmivé legyenek.
- SZENT CSELEKEDET:A szűzen születés moldvai imáját mondjuk:
Ég szülte Földet, Föld szülte fáját, Fa szülte ágát, Ága szülte bimbaját,
Bimbaja szülte virágját, Virágja szülte Szent Annát, Szent Anna szülte Máriát,
Mária szülte Krisztus Urunkat a világ megváltóját.
ELMÉLKKEDÉS:
A nyár derekán járunk. A termés egy része beérett, biztonságban van, de a másik része még ígéretként érlelődik a földben, a földeken. A szépséges és jóságos Boldogasszony Nagy Anyakénti megnyilvánulásában ott van a termés, az adomány, s az ígéret is.
Ez az anyaság a teremtő erő, ami megszül, világra hoz mindent. Ebben rejlik a Nagy Anya teremtő ereje, de ugyanakkor el is vesz és mindent befogad, hogy a teremtés örök törvénye, a körforgás működhessen. A teremtésben mindennek pusztulnia kell, hogy a világ folyamatosan megújulhasson.
A félelmetesnek tűnő elmúlás nem a gonoszság megnyilvánulása, a halál egyszerű tény. Eleink hitték, hogy Nagy Anya megkönnyíti az elválást a földi léttől a hazatérések otthonába, a Tündérek útjára, a Csillagösvényre.
A Nagy Anya üzenete:
A létünk egy örök körforgás. Minden elvész, eltűnik, hogy aztán újra kezdődhessen
a teremtés nagy folyamata. Ez nem sorscsapás. Ez a természet nagy rendje.
Ha mindent elveszítettél, akkor sem veszítettél semmit! Az újnak, a lehetőségnek
a múlt romjain teremtődik meg az eljövetele.
Bízz anyai hatamamban! A csüggedés tévútra visz! Bajodat oszd meg velem, hogy azután együtt teremthessünk neked szép és új életet!
Ki-ki gondolatban megfogalmazza azt a gondját, ami nyomasztja és leírja a füzetébe.
(Az elmélkedés és a Nagy Anya üzenete Kovács Kálmánné, avagy TündérNóri közvetítése által kerülhetett elénk):
Áldást kérünk szándékunkra, s megáldjuk mások, társaink, testvéreink szándékát is:
Az áldás-gyakorlatot is végezzük annyiszor, ahányan jelen vagyunk, plusz még egyszer. Ha sokan vagyunk, akkor összesen 7-szer végezzük el.
(A mozdulatimát a Naliní Női Szertartásvezető képzésen tanultam Kovács Gyöngyi Nalinítől.)
Legyen Áldás előttem: karok magunk előtt ölelő mozdulat
Legyen Áldás fölöttem: karjaimmal a fejem fölött kupolát formázok
Legyen Áldás mögöttem: hátul végig a testemen a földig lehozom a karjaimat
Legyen Áldás alattam: leguggolok és tenyereimmel érintem a földet
Legyen Áldás bennem: felállok és közben a kezeimet a testemhez közel felhozom a
szívemig, tenyerek felfelé néznek
Legyen Áldás minden szavam: kezeimet a tenyérhátak érintkezésével kifordítom és
tenyérrel felfelé előre nyújtom
Legyen Áldás körülöttem: karok szétnyílnak oldaltartásba, tenyerek felfelé néznek
Legyek olyan áldott, mint, amilyen áldott Te vagy!: tenyereket magam elé hozom és előrenyújtva áldó mozdulatot teszek (tenyerek előre néznek a szemben álló felé)
- A TEREMTÉS VÁLASZÁNAK MEGTAPASZTALÁSA: elcsendesedünk
Figyelünk megtisztult, erővel eltöltött szellemünk sugallatára. - ÖRÖM, BOLDOGSÁG, MULATSÁG: átérezzük A Nagy Anya, Szent Anna által a Teremtő felénk sugárzó szeretetét. Hálatelten elmondjuk Wass Albert Miatyánk-ját:
Úristen, mennyei Atyánk, áldott legyen a Te neved.
Itt van már a Te országod mivelünk és mibennünk, s tudjuk,
hogy bántódásunk nem eshetik többé, mert megszabadítottál minket a gonosztól, s erőt adtál nékünk az élethez, mely Téged dícsér Urunk,
a mai naptól kezdve örökkön-örökké.
Megöleljük a többieket, ha közösségi szert tettünk. És valami finommal koccintunk, ill. eszegetünk pár jó falatot.
<3
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
A szert követő 7 nap estéjén hála-gyakorlatot végzünk, alá Placid atya. :o)
Minden nap összegyűjtjük az adott nap örömeit. Este mindezekért hálát rebegünk.
Jézus mondta: Akinek van, annak adatik! Ha tehát arra állítódom be, hogy nekem mennyi mindenért van okom a köszönetre, ha hálás tudok lenni, akkor egyre több adatik a jóságokból. (Akinek meg nincs, tehát nem értékeli azt amije van, attól még az a kicsi is elvétetik, amije van mert csak a hiányra áll rá a szeme/füle/stb.)
A hálaadás által életünkben a jó növekszik, megsokszorozódik. A köszönetre való beállítódásunk, az örömre való ráhangolódásunk, a csodavárás igézete meghozza az élet élvezetének gyakorlását. Hisz azért vagyunk itt, hogy boldogok legyünk! :o) ÁLDÁS.
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Ünnepi öltözet:
A szertartásokon az asszonyok földszoknyában vagy földig érő bőszoknyájú ruhában vesznek részt. (A férfiak fehér ingben/ünneplőben.) A földszoknya hosszú és bő szoknya és legalább térdközépig ér. Ez a forma és a szinte földet seprő szoknya(rész) segíti a földelést,
a Földanya felé való nyitottságot, kapcsolódást. (A szűk szoknya leszűkíti lehetőségeinket.)
A hosszú harangszoknya a három alcsó csakrát erősíti és a termékenységet segíti. S mivel ezt nem kizárólag anyagi értelemben, szertartás alkalmával tanácsos, hiszen „varázsolunk”!
Boldogasszony színei elsődlegesen az égszínkék és a fehér. Használatosak még a kék árnyalatai. Boldogasszony szertartásain ezért ezeket a színeket viseljük elsősorban. Amennyiben holdvirágzásunkat éljük a szertartás napján, piros és bordó árnyalatokkal jelezzük állapotunkat. Egy sál a derékra elég jelzésként.
Öltözékünknél jó, ha a természetes anyagokat részesítjük előnyben, mert így nem zárjuk el a DNS-t az erőforrásától, képes pörgő állapotban maradni, s így kevésbé hatnak rá az átprogramozó hatások (pl. mobiltelefon, radarok, vírusok). A mobiltelefonokat épp ezért kikapcsoljuk és lehetőség szerint távol tartjuk a szertartás helyszínétől.
Használjuk öltözékünkön, akár kiegészítőinkön az óvó-védő/erősítő magyar jelképeket! A magyar népi motívumok nagytöbbsége nagy erejű, pozitív, isteni, teremtő szimbólum. A magyar népi hímzések világát tanyulmányozva ráakadhatunk a nekünk megfelelő jelekre. Pl. szívalak, kör, perdület (idegen néven: spirál) forma, tulipán, szegfű, rózsa, liliom, nyolcszírmú virág, rozmaring, búzakalász, (gránát)alma, világtengely, életfa, egyenlő szárú kereszt.
Feliratos ruhadarabokat szertartásokon nem viselünk. A feliratok (főleg a mellrészen, ami a lélek területe) a szöveg tartalmára „programozzák” viselőjét. És mi szeretnénk, ha szertartások alkalmával tisztán a Teremtő üzeneteire összpontosítanánk.
Ha egyedül, otthon tartunk szert, akkor is ünnepi ruhába öltözünk (lehetőség szerint). Tiszta ruhában, testtel, hajjal végezzük rítusainkat. (Meztelenül is lehet.)
(Hogy hogyan szereskedhetünk, mit miért viseljünk, s tegyünk, arról legtöbbet SZÍNIÁ-tól, könyveiből és tanfolyamán tanultam.)
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.